5 vecí, ktoré sa dozviete po nástupe na medicínu

Po minulom článku 5 vecí, ktoré treba vedieť predtým ako sa rozhodnete študovať medicínu som sa rozhodla, že bude užitočné oboznámiť Vás aj s 5 vecami, ktoré dozviete až po nástupe. 

1. Známky nie sú dôležité
Áno, je mi jasné, že na strednej škole ste patrili k najlepším žiakom z triedy, ak nie aj z celej školy. Na medicíne sa však musíte zmieriť s tým, že to už tak nebude. Tam sú všetci z tých lepších študentov a preto zapadnete možno niekde medzi priemer. To však vôbec nie je dôležité, veď už len to, že sa tam dostanete, znamená, že patríte medzi najlepších. Preto vôbec neriešte, aké máte známky, dôležité je PREJSŤ. Či už dostanete A alebo E, to vôbec nie je podstatné. Zo začiatku je možno ťažké sa s tým vyrovnať a niektorí sa s tým nevyrovnajú počas celého štúdia (poznám jednu babu, ktorá má naozaj dobré známky a stále z nej mám dojem, že so sebou nie je spokojná), ale Vy nebuďte medzi nimi. Nestojí to za to a pridá Vám to len trápenie navyše. A aby bolo jasné, ten index na obrázku nie je môj. :D Tam to tak ružovo nevyzerá.

2. Viem, že nič neviem
Ten Sokrates asi naozaj vedel o čom hovorí a to pokiaľ viem ani neštudoval medicínu. Aby som vysvetlila, ako to myslím. Čím viac sa učíte, tým viac do toho vidíte a ste si vedomý koľko toho vlastne ešte neviete. Alebo sa to dá chápať aj v inom zmysle. Učíte sa na skúšku/zápočet ako kôň a myslíte si, že viete už naozaj všetko a neexistuje nijaká otázka, ktorá Vás môže prekvapiť (ako ja pred prvým zápočtom z biológie). Omyl! Ten vyučujúci Vám vždy môže dať pocítiť, že oproti nemu z daného predmetu neviete naozaj nič. Veď kam sa naňho hrabete, keď on danú oblasť študuje pomaly celý život a vy ste sa v nej stali "expertom" len za posledných pár týždňov/dní/hodín? :D Z toho vyplýva ďalší bod:

3. Skúšajúci vie vždy viac ako vy
Možno si niekedy myslíte, že to nie je vždy pravda, ale vedzte, že VŽDY je to pravda. Preto nemachrujte, nevystatujte sa, netvárte sa ako najmúdrejší na svete, ale správajte sa úctivo a s pokorou. Musíte si byť vedomý, že Váš celý osud má práve v rukách tá jediná osoba, ktorá Vás skúša a preto si ju radšej nepohnevajte drzým správaním. 

4. Život nie je vždy spravodlivý
Môžete sa učiť aj mesiac a niekto, kto sa učí pár dní nakoniec dostane lepšiu známku ako vy. To naštve, nie? Vtedy si však vždy spomeňte na prvý bod tohto článku (neriešte známky) a hlavne sa neporovnávajte s ostatnými. Opäť Vám to môže pridať len zbytočné trápenie, ktoré naozaj nepotrebujete. Horší prípad je, keď Váš kamarát, ktorý sa učil menej, skúšku spraví a Vy nie. Aj v tomto prípade sa však musíte nad všetko povzniesť a povedať si, že všetko má nejaký dôvod a asi to tak malo byť. Možno sa to stalo práve preto, aby sa to naučili neriešiť. :)

 

5. Všetko je o šťastí
Toto sa týka najmä ústnych skúšok. Poznám prípad jedného chlapca, ktorý sa zo 75 otázok na ústnu skúšku naučil 7(!!!) a vytiahol si presne z nich a skúšku nakoniec spravil. Neuveriteľné, nie? Ďalej by sa celkom kľudne mohlo stať, že sa niekto naučí 73 otázok a vytiahne si akurát tie zvyšné dve a skúšku samozrejme nespraví. Tým Vám nechcem povedať, že sa naučte málo a spoľahnite sa na šťastie. Nie. Radšej by som sa spoľahla na príslovie: Pripraveným šťastie praje. Teda, keď sa naučíte a pripravíte sa čo najlepšie, bude pri Vás stáť aj šťastena. :)

 

 

Komentáre

medicina

Ja som ešte na základnej škole ale rozmýšľam nad medicínou, tak vďaka za info. dosť ma to potešilo. :)

Známky

Týmto názorom, že netreba brať známky až tak vážne si ma veľmi potešila :) Som tretiačka na gympli a aj keď som bola vždy zvyknutá patriť k najvačšim kapacitám z triedy sa v poslednom čase medzi ostatnými cítim doslova blbo. Na jednu stranu vidím, že je okolo naozaj dosť ľudi ktori toho vedia vždy viac ako ja, ale na druhu stranu vnimam ako sa určita skupina spolužiakov ženie za dobrými známkami na vysvedčeni ale čo sa týka toho, čo maju naozaj v hlave to tak svetlo nevyzerá. Hovorím o rôznych cestách k dobrým známkam, ktorými sa ale ja nevydávam už asi len zo štipky čestnosti. A tiež lebo zastávam rovnaký názor ako ty... Známky nie sú dôležite . Dôležitá je vedomosť, nie známka. A áno je to rozdiel. Aspoň na "mojej" škole. Takže len toľko čo som si vyliala zlosť :D A naozaj som veľmi rada za taký názor od medičky, kedže medicína je môj sen :)

Re:Známky

Ja som veľmi rada, že ťa môj názor takto potešil. :) Ostatnými sa netráp, veď život všetko ukáže a nakoniec zariadi tak, aby bolo všetko spravodlivé. Stačí len makať a byť trpezlivá :)

(y)

Milujem to citat :) :D

Re:(y)

Dakujem :)

hejt

Si delas prdel, ze?

Re:hejt

Asi ty si delas prdel, nie? :D ked uz chces hejtovat tak aspon napis nejaky dovod, inak to nema zmysel a ani to neni vtipne :)

Pridať nový príspevok

Blog