Musculi, vagíny, fascie a krátka úvaha o tom, prečo ľudia študujú medicínu

Ahojte! Opäť som dosť dlho nič nenapísala, za čo sa ospravedlňujem. Máme toho naozaj veľa a od včera na mňa ešte aj niečo lezie. Choré už boli obe spolubývajúce a aj väčšina spolužiakov a ja som sa aj čudovala, že ja nie. No ale vyzerá to tak, že už mám, čo som (ne)chcela.

Zajtra píšeme mega brutál ťažký test z anatómie. Ide o svaly, pričom vraj otázka je robená z každej vety z Anatómie Mráz. Akoby nebolo dosť hrozné, že v BA máme ako predpísanú literatúru Mráza, ale dať tam každú vetu, to už je naozaj trochu priveľa. Učila som sa to priebežne a tento víkend som opakovala, ale stále neviem všetko, čo by som mala. Napríklad fascie, burzy a vagíny (pre nemedikov, vagína nie je len jedna :D sú to obaly šliach a podobne), do ktorých som sa ani poriadne nepozrela. To nech sa učia géniovia, ja som rada, že som ako tak zmákla svaly. Samozrejme najhoršie boli musculi antebrachii (svaly predlaktia), veď medici vedia, čo tým myslím. Hrozne sa mi učila aj štvrtá vrstva chrbta a aj praevertebrálne a suboccipitálne svaly, hlavne preto, že sú to úplne mini svaly, ktoré by nám podľa mňa ani nechýbali, keby sme ich nemali. :D

Možno si vravíte, že prečo píšem práve teraz pred takým ťažkým testom. A ja si vravím prečo nie? Som vo vlaku a za chvíľu prestupujem, čiže učiť sa mi neoplatí, to sa budem až po prestupe a už ma veľmi mrzelo, že nič nepíšem.

Anatómia však nie je jediné, čo ma trápi. V stredu ešte píšeme test z histológie, ktorú som ešte neotvorila a ešte priebežný testík z chémie, čo píšeme na každom cviku. Viete, prvý semester som si vravela, že sa táto škola dá zvládať celkom s prehľadom, ale bola som si vedomá toho, že raz príde zlomový okamih, kedy to už také jednoduché nebude. A on už je tu. :D Nečakala som, že to príde tak skoro...

Avšak všetko sa uvidí zajtra. Ešte nič by nebolo také zlé ako to, že minimálna hranica spravenia testu z antómie je 80%. 80! To je naozaj niečo neskutočné. Keby to bolo 60% ako na všetkých ostatných (normálnych) predmetoch, tak to ani nejako neberiem katastrofálne. Ale toto?... To ani vôbec nie je ťažké nespraviť. V tomto prípade budem naozaj rada za hocijakú známku, aj E, len nech prejdem. Potom nás už zanedlho čaká pitevný týždeň aj s predpitevným a popitevným pohovorom. Mamma mia, to tiež bude. No nič, sama som si zvolila cestu a neľutujem to. :) Akurát, že od školy hrou to má dosť ďaleko. Ale nie je umenie si vybrať ľahkú cestu.

Možno už teraz trochu chápete, prečo som tak dlho nič nenapísala a naozaj ma to mrzí, po strede to už hádam bude o niečo lepšie. Majte sa všetci pekne, a hlavne, zajtra mi vysielajte pozitívnu energiu! :D

Fotka Omara Shehadu.

Momentálne prešli asi 2 hodiny odkedy som dopísala tento príspevok vyššie a ešte som ho nezverejnila, pretože vo vlaku nemám net. Práve mi však došlo, že na mobile net mám a nič mi nebráni si zapnúť hotspot. :D Čo Vám poviem, človek popri anatómii aj zabudne, že existuje nejaká logika.

Stále sedím vo vlaku a neviem sa už dočkať, kedy vystúpim, čo bude zhruba o hodinku. Celú cestu sa pokúšam učiť, ale najskôr mi to nešlo, kvôli tomu, že na mieste, kde som mala miestenku sedela stará teta a ja som ju nechcela vyhodiť, tak som ostala stáť v uličke. Okolo mňa chodilo 5 miliónov ľudí a ja som sa im musela uhýnať a preto učenie nebolo dvakrát efektívne.

Asi o 20 minút na to sa uvoľnilo miesto a ja som si mohla sadnúť. Asi na 5 minút sa to učenie zefektívnilo a potom to zase nešlo. Odskočila som si do reštauračného vozňa po horalku a tyčinky a odvtedy som si prečítala z učiva len 2 vety. Radšej čekujem facebook, na ktorom aj tak nič nie je ale v porovnaní so svalmi je to to menšie zlo. Po zrelej úvahe som došla k tomu, že asi som sa už tých svalov proste „preučila“ a už pre ne nemám voľné miesto v pamäti. To vlastne znamená, že už nemá význam sa učiť... :D

Áno, veľmi dobre viem, že je to hlúposť a iba si hľadám nejaké zdôvodnenie a ospravedlnenie pre moju lenivosť. Ach jaaaj, ťažký život medika. Chceš sa učiť, nejde ti to, nechceš sa učiť, ide ti to... Ale nie, hlúposť. Nikdy sa nám nechce učiť :D. Prečo si teda vyberieme medicínu? Neverím, že niekto si to vyberie, kvôli tomu, že sa rád učí. Pravdepodobnejšie je to kvôli zaujímavosti tohto štúdia. Áno musím uznať, že aj svaly boli na začiatku zaujímavé, ale keď sa človek učí už stopäťdesiaty, nemôže ho to baviť. Možno je to túžba pomáhať ľuďom, možno túžba po peniazoch (?). Každý má asi iné dôvody.

Inak taká náhodička. V kupé pre 6 ľudí so mnou sedia dvaja medici. Čiže koncentrácia medika na jedno kupé je v tomto prípade 50%. :D Dobre, po tejto vete môžem skonštatovať, že mi naozaj šibe. Možno je to tou chorobou, čo na mňa lezie a možno tými svalmi, aj keď tá veta znie skôr chemicky. :D Idem si teda radšej oddýchnuť. Majte sa :)

PS: obrázky som čerpala z našej ročníkovej facebookovej stránky, kde ich pridali niektorý spolužiaci :) Dúfam, že sa neurazia, že som ich len tak použila, ale veľmi sa mi páčili :D

Komentáre

anatomie

Zdraví Praha 2lf - ptosim, co jste delali cely prvni semestr? Kosti, lebku a klouby? I obsah kanalku v lebce? Neumim si predstvit mit tu ancu na tri semestry. My za prvni semestr stihli cely pohybovy system + jsme meli doprednasenou travici.

Re:anatomie

V prvom semestri sme mali len kosti klby a ligamenta plus na prednaskach boli sustavy :) ja si zase neviem predstavit ze by som mala skusku z anatomie uz teraz na konci semestra :D

Pridať nový príspevok

Blog